New Spells

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Re: New Spells

Beitrag  Felix am 28th Juli 2013, 22:59

stimmt, hab das touch nicht mit bedacht, das machts um einiges anstrengender zu benutzen
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Re: New Spells

Beitrag  Zipfelschnupfen am 28th Juli 2013, 22:08

Es geht alles brain, und die sprüche sind tatsächlich gut balanced, sprüche auf den leveln können den gegnern schon ALLE aktionen nehmen, siehe Hold Person. Ist level 3 und macht nicht nur das er keine spels casten kann sonder garn nix mehr tun kann unter der gleichen abbruchbedingung und dem gleichem save. Plus Hold Person ist auch noch auf range.
Es gibt auf level 7 schon die Save or Die sprüche, Finger of Death, da finde ich das wegsperren aller spellcasting abilities nicht so overpowerded.
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Re: New Spells

Beitrag  Felix am 28th Juli 2013, 19:24

ich find die sprüche an sich cool, aber ich finde sie zu stark, ich würde mind lock auf lvl 5 und greater auf lvl8 beschränken
2 slvl mehr zu blocken als man benutzt hat find ich zu hart
zur spell component, ist das humanoid brain oder funktioniert auch critter-brain?
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Re: New Spells

Beitrag  Zipfelschnupfen am 28th Juli 2013, 14:04

Alundra's Mind Lock, lesser
Enchantment  [Mind-Affecting]
Level: Sorcerer/Wizard 1
Components: V, S, M
Casting Time: 1 standard action
Range: Touch
Target: creature
Duration: 1 round/caster (D); (see text)
Saving Throw: Will Negates; (see text)
Spell Resistance: Yes

By touching your targets head, you lock away some of his memorized spells.

While under the effect of Mind Lock, lesser the target looses access to some of his memorized spells. For the duration of the spell the subject cannot cast spells of 2nd level or lower. Each round on its turn, the subject may attempt a new saving throw to end the effect. (This is a full-round action that does not provoke attacks of opportunity.)
This spell has no effect on the ability to cast spells spontaneously.
Material Component: A piece of dried brain

Alundra's Mind Lock
Enchantment  [Mind-Affecting]
Level: Sorcerer/Wizard 4

This spell works like Mind Lock, lesser except that the subject cannot cast spells of 6th level or lower.

Alundra's Mind Lock, greater
Enchantment  [Mind-Affecting]
Level: Sorcerer/Wizard 7

This spell works like Mind Lock, lesser except that the subject cannot cast spells of 9th level or lower.
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Re: New Spells

Beitrag  Zipfelschnupfen am 27th Juli 2013, 15:10

Es gibt gründe das es "Schulen" sind, wenn man sich als wizard spezialisiert MUSS man die schwächen in kauf nehmen.
Ich als focussed Enchanter hab die schulen Evocation, Illusion und Abjuration aufgegeben. Mir ist klar das ich die Großen BOOM Sprüche nicht kriege oder auch keine schutzzauber wirken kann, es geht darum die vorhandenen Sprüche und fähigkeiten einer schule so zu nutzen um mit seinen stärken zu spielen und die verbotenen schulen so zu wählen dass man nicht in unüberwindbare situationen gelangt, darum behalte ich necromantie^^.
Um angriffsprüche mit illusion zu kopieren sind die Shadow Conjuration/Evocation sprüche da, eigene Spüche dafür zu erstellen finde ich unnötig und zu mächtig.
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Re: New Spells

Beitrag  Felix am 26th Juli 2013, 22:14

ich sehs ähnlich wie martin
die schulen haben alle ihren nutzen und wenn man nen anderen effekt will sollte man entweder ne andere schule mit lernen (was wizards am college ja eh tun müssen) oder massive einschränkungen haben und nicht nur 'n bisschen schlechter
ist aber meine meinung und da ich eh nicht in der kampagne mitspiel kann die auch ignoriert werden Smile
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Re: New Spells

Beitrag  Ulrich am 26th Juli 2013, 20:30

Der Hintergrund für die Spells ist, dass mein Illusionist eben versucht Mängel seiner Schule auszugleichen, aber das eben auf seine ganz spezielle Weise. Hat mit einer bestimmten Unterrichtslektion zu tun (verdammte Untote...) und einem Ausflug auf die Plane of Shadows. Wird aber noch ein paar Schuljahre dauern, bis die Sprüche wirklich entwickelt werden.
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Re: New Spells

Beitrag  Kujo am 26th Juli 2013, 19:43

ich habe generell probleme mit illusionssprüchen, die eigentlich ne andere schule sein wollen. Illusion hat seine speziellen stärken. hat also durchaus seine gründe, warum das ursprünglich nur wenige offensive illusions-spells gab.
"körperliche" illusionszauber sind meiner meinung nach ebenfalls ein widerspruch in sich, von daher find ich die bubble nach wie vor nich so dolle.
sreech: wenn der zeit kaufen soll, lass ihn NUR das tun. kann aus eigener erfahrung auch sagen, dass unangenehmem hohen kreischen vom körper recht gut gegengewirkt wird (die aktive hörverstärkung wird gedämpft). nach wie vor: needs work
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Re: New Spells

Beitrag  Zipfelschnupfen am 26th Juli 2013, 19:21

Hab auch nen tollen neuen Spruch geschrieben... ಠ_ಠ

Countergnome
Enchantment (mind affecting, complusion)
Level: Sor/Wiz 1
Components: none
Casting Time: imidiate
Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)
Target: 1 gnome in sight
Duration: instantaneous
Saving Throw: Will patial (see text)
Spell Resistance: Yes

This spell can only be cast if you are the subject of an illusion spell cast by a gnome. The target casts the spell on himself instead on the original target. If the spell can only affect a special group of targets, e.g. a special race or gender, the caster modifies the spell subconsciously so it can affect himself. If the subject succeeds on his Will save he simply fails to cast the spell.
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Re: New Spells

Beitrag  Ulrich am 26th Juli 2013, 17:48

@Disguise Elf: Der braucht keinen save, der is dazu da Bens Char anzupissen.

@Horrid Screech: Wir haben ihn von stunned runtergeschraubt. Der Spruch soll einem Zeit verschaffen zu flüchten oder anderes vorzubereiten. Darum macht er auch keine bedrohliche Menge an Schaden.

@DBB: Der Zauber funktioniert, als würde dir jemand Handtücher um den Kopf wickeln. Wenn du die Illusion durchschaust, sind die Schatten trotzdem noch da und die sind körperlich, also wäre es, als würdest du in ziemlich abgenutzte, löchrige Handtücher eingewickelt sein.

@Orb of Shadows: Der Spruch macht soviel Schaden wie andere Sprüche gleicher Stufe, aber die Chance, dass er diesen Schaden macht ist wesentlich geringer. Im Gegensatz zum Orb of Acid wirkt Spell Resistance und bei gelungenem save wird der Schaden auf ein Fünftel reduziert.
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Re: New Spells

Beitrag  Kujo am 26th Juli 2013, 15:51

ich vermute, dass die Mischung fort/will eben als Anlehnung an die phantasmal gedöns spells gedacht is. wobei es bei denen einfach der schreck ist, der ne körperliche Stress-Reaktion auslöst, die nen Fort Save logisch macht.
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Re: New Spells

Beitrag  Felix am 26th Juli 2013, 15:14

heyhey,
mir ist aufgefallen das disguise elf (meiner meinung nach) nen save braucht, da du damit leuten ne -20 auf diplomacy oder bluff geben kannst! sollte will negates haben. selbst wenn der betroffene das einfach ablegen kann
ich find die kombination aus will und fort saves generell kompliziert, gefällt mir daher nicht arg, vor allem bei der bubble seh ich keinen sinn für nen fort save, der zauber wirkt 100% mental, mein vorschlag wäre die miss chance raunehmen, dafür blinded until sucessful will-save und am anfang jeder runde ein neuer save
zu horrid screech: der zusatand staggered ist viel zu stark für den geschafften save, dazzled wäre ok, würde aber no ill effect bei geschafftem save vorziehen
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Re: New Spells

Beitrag  Kujo am 26th Juli 2013, 14:51

halte den orb of shadows für nen first level illusion-kampfzauber für zu stark.
zur bubble: warum sollte die abzüge auf spot UND listen geben? spot versteh ich, aber das Gehör wird von Licht normalerweise nicht beeinflusst.
zu prickling shadow und horrid screech müsst ich noch mehr gleichlevelige spells angucken, halte die kombination DoT + Dazed (save-fail) bzw DoT + Staggered (Save) für tendentiell zu stark
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Re: New Spells

Beitrag  Ulrich am 26th Juli 2013, 09:33

bin mir nicht sicher, aber meinst du "inappropriate"? bedeutet soviel wie unangebracht, unangemessen
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Re: New Spells

Beitrag  Thomas am 26th Juli 2013, 08:24

Verbesserungsvorschlag

Unseen Pervert
Illusion (Figment)
Level: Sor/Wiz 0
Components: V, S
Casting Time: swift
Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)
Target: 1 Creature in sight
Effect: Sensation of touch
Duration: Instantaneous
Saving Throw: None
Spell Resistance: Yes

The target feels an inaproprat touch on its body, like being pinched in the nipples or the bottom.
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Re: New Spells

Beitrag  Ulrich am 25th Juli 2013, 16:26

Hab mal meine selbst entwickelten Sprüche reingestellt, besonders Dalbarel's Black Bubble, Prickling Shadows und Horrid Screech sind ganz frisch und noch nicht überprüft, dazu bitte Kommentare.
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New Spells

Beitrag  Ulrich am 25th Juli 2013, 16:24

Level 0

Unseen Pervert
Illusion (Figment)
Level: Sor/Wiz 0
Components: V, S
Casting Time: swift
Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)
Target: 1 Creature in sight
Effect: Sensation of touch
Duration: Instantaneous
Saving Throw: None
Spell Resistance: Yes

The target feels an inappropriate touch on its body, like being pinched in the nipples or the bottom.


Disguise Elf
Illusion (Glamer)
Level: Sor/Wiz 0
Components: V, S
Casting Time: 1 standard action
Range: Close (25 ft. + 5 ft./2 levels)
Target: One Elf
Duration: 1 hour/level (D) or until target removes disguise
Saving Throw: None
Spell Resistance: Yes

The target appears to wear huge goggles with a false nose attached to them and a false bushy beard. In addition an illusory leather cap on the target’s head covers its elven ears.

The target seems to be dumb and harmless to every onlooker. It receives a +10 bonus to disguise as non-elven (because no Elf would use such a stupid disguise) and bluff checks to appear stupid (because you have to be stupid, if you are wearing such a bad disguise) and it might be easier to hear interesting information if others don’t take you seriously. In addition the target receives a -20 penalty to intimidate checks and bluff checks made to seem eloquent.
If the target or the caster take off the parts of the disguise the illusion ends, but if any other person tries to rip of parts of the disguise they instantly reappear, seeming that the target is wearing countless beards and so on.


Level 1

Orb of Shadows, Lesser
Illusion (Shadow)
Level: Sor/Wiz 1
Components: V, S
Casting Time: 1 standard action
Range: Close (25 ft. + 5 ft./2 levels)
Effect: One orb of shadows
Duration: Instantaneous
Saving Throw: See text
Spell Resistance: Yes

An orb of moving shadows about 2 inches across shoots from your palm at its target, dealing 1d8 points of damage. You must succeed on a ranged touch attack to hit your target.
If the target succeeds on a Will save to disbelief, the damage is only 20% of the damage rolled (minimum 1).
For every two caster levels beyond 1st, your orb deals an additional 1d8 points of damage: 2d8 at 3rd level, 3d8 at 5th level, 4d8 at 7th level, and the maximum of 5d8 at 9th level or higher.


This Guy’s Undead!
Illusion (Glamer)
Level: Sor/Wiz 1
Components: V, S
Casting Time: 1 standard action
Range: Touch
Targets: One touched creature/level
Duration: 10 min/level (D)
Saving Throw: Will negates; see text
Spell Resistance: Yes

The target looks and smells like a rotting undead creature of its kind. Mindless Undead don’t attack if they aren’t attacked. Intelligent Undead receive a Will save to disbelief, if the target acts strange (for an Undead), is touched or the like.
The spell works the same way on living creatures, but these could tend to attack. Although it can be fun to scare friends or have a convincing Zombie-Costume on a party, you should watch out not to be buried.


Level 2

Dalbarel’s Black Bubble
Illusion (Shadow)
Level: Sor/Wiz 2
Components: V, S, M
Casting Time: 1 standard action
Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)
Target: One creature’s head
Duration: 1 round/level
Saving Throw: Fortitude negates; Will disbelief (see text)
Spell Resistance: Yes

The target of Dalbarel’s Black Bubble gets its head surrounded by shadows blocking visual and acoustic perception.
On a successful Fortitude save, the spell has no effect. If an affected target fails on a Will save it is technically blinded and deafened for the duration of the spell. Success on the save means that the target realizes the illusion but still is surrounded by moving shadows, bestowing a 20% miss chance from concealment on every attack the target makes and a -4 penalty on Listen and Spot checks.
Darkvision cannot pierce the sphere but a true seeing does.
Material Component: A piece of black cloth.

Prickling Shadows
Illusion (Shadow) [Acid, Cold, Electricity OR Fire]
Level: Sor/Wiz 2
Components: V, S, M
Casting Time: 1 round
Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)
Targets: One creature/2 levels, no two of which can be more than 30 ft. apart
Duration: 3 rounds
Saving Throw: Will negates; Will disbelief (see text)
Spell Resistance: Yes

The plane of shadows connects the material plane with the other planes. With this spell the caster can transport some energy from an elemental plane into the shadow of an enemy to damage him. The creature’s shadow stretches out and twists around it dealing 1d4 + 1/2 levels points of elemental damage. The kind of damage depends on the material component that is used for casting this spell.
On a successful Will save a creature’s shadow can’t be controlled by the caster. If the initial save fails, the creature is allowed a Will save every round to disbelief the shadow reducing the damage to 20% (minimum 1) on a successful save for this round.
Material Components: A small flask of acid for acid damage, a small flask of ice or water for cold damage, a piece of iron wire for electricity damage or a piece of coal for fire damage.


Level 3

Horrid Screech
Illusion (Phantasm) [Mind-Affecting, Sonic]
Level: Sor/Wiz 3
Components: V, S
Casting Time: 1 standard action
Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)
Target: One creature
Duration: 1 round/3 levels
Saving Throw: Will negates; Fortitude partial (see text)
Spell Resistance: Yes

If the target of this spell fails the initial Will save it hears horrific sounds like nails scratching over a chalkboard, the screech of an owl, breaking glass, and others, all mixed together causing 1d4 + 1d4/3 levels damage per round. In addition an affected target has to succeed on a Fortitude save every round or be dazed for this round. Success means the target is only staggered for this round.


Zuletzt von Gotya am 26th Juli 2013, 13:20 bearbeitet; insgesamt 4-mal bearbeitet
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