Das Portal

Seite 1 von 2 1, 2  Weiter

Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Thomas am 19th Januar 2013, 12:19

Er steht dir zur verfügung sobalt Glauko zurück ist. (wegen der "einer-muss-zu-hause-sein-Regel")
avatar
Thomas
Admin

Anzahl der Beiträge : 866
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen http://keepcampaign.forumieren.com

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 15th Januar 2013, 20:47

Marderas ist gern gesehen bei der reperatur des Reaktors.
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Thomas am 14th Januar 2013, 21:39

in Kürtze steht Maderas wieder zur ferfügung wenn seine Dienste noch erwünscht sind.
avatar
Thomas
Admin

Anzahl der Beiträge : 866
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen http://keepcampaign.forumieren.com

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Thomas am 21st Mai 2012, 19:53

Maderas ist gerade unabkömlich aber er wird sich dem Portal widmen wenn er wieder verfügbar ist.
avatar
Thomas
Admin

Anzahl der Beiträge : 866
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen http://keepcampaign.forumieren.com

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Felix am 15th Mai 2012, 11:41

ich biete dir auch paar stunden hilfe an
avatar
Felix

Anzahl der Beiträge : 1407
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 15th Mai 2012, 10:33

Ich werde nun monatlich eine Woche für die Reperatur des Portals verbringen, die Hilfe von Marderas ist sehr willkommen.
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Thomas am 9th Mai 2012, 11:35

Das POT har nun kontrolle über Ein und Ausgänge, und über die Scry funktion kanst du ihnen jedertzeit befehle geben. Magic Mouth funktioniert noch nicht.
avatar
Thomas
Admin

Anzahl der Beiträge : 866
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen http://keepcampaign.forumieren.com

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 2nd Mai 2012, 05:46

Ich weise sie ein.
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Thomas am 1st Mai 2012, 16:47

Das POT ist da.
avatar
Thomas
Admin

Anzahl der Beiträge : 866
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen http://keepcampaign.forumieren.com

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 1st Mai 2012, 15:21

Ich hab volle Komtolle über Mechanik des Komplexes, ich muss eben nur an einigen Stellen noch "aufräumen".
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Felix am 1st Mai 2012, 10:41

auch wieder schließen?
falls da iwas ist das wir wieder einschließen möchten?
avatar
Felix

Anzahl der Beiträge : 1407
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 1st Mai 2012, 08:34

Ich kann die Tpr vom Kontrollraum aus öffnen.
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Kujo am 30th April 2012, 22:45

Hatte auch nicht vor das gleich sofort einzuschlagen. Ich wollte nur wissen, wie geplant ist, da rein zu kommen. Gibt es eine Möglichkeit über den Kontrollraum die Türe zu öffnen? Oder haben wir anderweitig Möglichkeiten die Türe zu öffnen? Und wenn wir keine Möglichkeit finden, das Ding gewaltlos zu öffnen: Wie wollt ihr dann weiter vorgehen?
avatar
Kujo

Anzahl der Beiträge : 927
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Terran

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Thomas am 30th April 2012, 22:18

Immer langsam mit den Jungen Pferden! Das ist kein wer kann am meistenam schnelsten kaputhaun Wettkampf.
avatar
Thomas
Admin

Anzahl der Beiträge : 866
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen http://keepcampaign.forumieren.com

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Kujo am 30th April 2012, 17:17

Wie groß ist die Türe? Ist die groß genug, dass ich da mit dem Iron King durchpassen würde? Und haben wir Möglichkeiten die Türe zu öffnen, ohne sie einzuschlagen oder soll ich eben selbiges mit dem Iron King tun?
avatar
Kujo

Anzahl der Beiträge : 927
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Terran

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Thomas am 30th April 2012, 14:06

Der Maschienenraum ist hinter einer Sicherheitstür. Die ist festgeschlossen und Verschlossen (Kontrollraum). Es gibt keine Grundrisse von dem Komplex.
avatar
Thomas
Admin

Anzahl der Beiträge : 866
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen http://keepcampaign.forumieren.com

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Felix am 30th April 2012, 13:49

wie sieht denn der maschinenraum aus? größe, platzverhältnisse und sowas
avatar
Felix

Anzahl der Beiträge : 1407
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Felix am 30th April 2012, 12:55

das doof....
aber muss aufgeräumt werden
avatar
Felix

Anzahl der Beiträge : 1407
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 30th April 2012, 12:50

Ich vermute "Etwas", ich habe keine ahnung auf was wir stoßen werden, aber da dieser Komplex seit der lezten Götterdämmerung verschloßen war denke ich mus es sich um entwerder Schleime, Untote oder Construkte handeln. Beim fall von Untoten oder Konstrukten währen es wohl die Überreste von dem was vorher hier gearbeitet oder gewacht hat.
Als weitere Alternative kähmen Abberationen aus dem Underdark in Frage, da sich über die JAhrtausende ein Spalt zu eben dieser geöfnet haben kann.
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Ulrich am 30th April 2012, 12:43

"Etwas" ist sehr vage... ginge es vielleicht "etwas" genauer? vermutet ihr denkende Kreaturen oder tumbe Schleime?
avatar
Ulrich

Anzahl der Beiträge : 887
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 30th April 2012, 12:26

Ich habe einen Testlauf vom Portal durchgeführt und es gibt schlechte neuigkeiten, es ist nun zur Elementaten Ebene das Feuers geöfnet und lässt sich nicht mehr abschalten, nach meiner Prognose überläd sich das Ding in etwa vier Tagen und die Explosion wird wahrscheinlich selbst Greifenwald nicht verschonen. Also wir haben vier Tage zur Evakuierung.

Nein nur ein Witz, es konnte leider nicht gestartet werden, ich konnte herausfinden das sich vermutlich etwas im Maschienenraum breit gemacht hat. Ich muss da jezt runter gehn und die Anlage säubern, ich glaube das wird sehr gefährlich darum bitte ich um die Unterstützung der Party. "Eventuell in der nächsten session"
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Thomas am 30th April 2012, 11:04

Die Magna Ignan bitet frabenfrohe informationen über die Plane of fire.

Über die City of Brass ist folgendes bekannt.

Publication history

The City of Brass is first fully described in the original first edition Manual of the Planes (1987). It is described as "a huge citadel that is home to the majority of efreet" and is where their grand sultan lives.
History

The history of the City is long and storied. In the Age before Ages it was part of the vast empire of the Wind Dukes of Aaqa. Most relevant to the world of Oerth is the cautionary story of Tzunk, who once tried to conquer it using the Codex of the Infinite Planes. He failed, miserably. Fragments of his body are buried in the Tomb of Tzunk's Hands, a few hexes away from a portal to the City of Brass in the Burning Cliffs region.
Geography and climate

The City of Brass is built upon a 40-mile-diameter (64 km) glowing brass hemisphere that floats (curved side down) above rivers of magma and the fiery lakes and seas of the plane. At the Grand Sultan's command, the hemisphere can sink into a sea of flame so that the ports can be used. The city itself takes up only a small portion of the flat side of the hemisphere, the rest being used for agriculture, mining, hunting, and military exercises.

The Pits are the mines, where slave races dig out copper, tin, and diamonds.
The Slag is a dump where tailings from the mines are piled.
The Obsidian Fields are agricultural fields where fireweed is cultivated as fodder for the nightmare steeds used by the efreeti cavalry. Also grown are food for the efreeti and other elemental races: qamh, a type of soft, spongy grass; habbat, a wild grain; verdobba, a nutty, dark purple tuber; tergamit, a fruit; and umbellin, a spicy brown bean. The bodies of criminals and deserters are used as scarecrows.
The Sable Forest is a wild woods kept as a hunting preserve for efreeti nobles. The black, leafless trees of the forest, called serpent trees, feed on the heat of the plane rather than on light as do Oerthly plants.
The Slope is the home of several wild plants, such as ziwan, crimson rye, and sweet shiverrod. These plants are a thorny weed, a soporific, and a poison, respectively.

The city itself is enormous in its own right, featuring towers, domes, and tall spires rising above the brass city walls.
People
Population

The rulers and most common race in the City of Brass are the efreet, though other races - including humanoid ones like humans, elves, and so forth - are allowed to dwell within the city's walls as well.

Secrets of the Lamp set the population of the City of Brass at over 4,000,000, about 800,000 of them slaves. The Planar Handbook set the population at 500,000 free beings and 1,000,000 slaves.
Religion

The most popular deity among the common efreet, who are largely neutral in alignment, is Agni of the Vedic pantheon, the god who consumes all torches. Agni's faith is only tolerated by the nobles, who dislike Agni's message of redemption and immortality. Also extremely popular among the common efreet is the Norse goddess Freya, called Freyal by the efreet.

The most popular deities among the nobles, who are uniformly lawful evil, are Imix (the fiery Prince of Elemental Evil) and Hastsezini, the cruel Amerindian god of flames.

The fire giant god Surtr has an ugly shrine (the Smoking Hammer Shrine) in the city where the local fire giants leave offerings. The efreet acknowledge Surtr but do not worship him.

The Mosque of Kossuth, Tyrant-King of the Fire Elementals, has fallen into disrepair, as his worship is discouraged. No sultan has dared to tear the mosque down completely, however.
Government

The absolute ruler of the City of Brass is the Grand Sultan of the Efreet, the Lord of Flame, the Potentate Incandescent, the Tempering and Eternal Flame of Truth, the Most Puissant of Hunters, Marshall of the Order of the Fiery Heart, the Smoldering Dictator, the Crimson Firebrand, Marrake al-Sidan al-Hariq ben Lazen. He rules from his Charcoal Palace in the absolute center of the city. There have been many different sultans or sultanas over the millennia due to coups and other deaths. Beneath him is his court, a vast host of sycophants made up of efreeti nobles of various ranks.

The nobles are deeply in bed with the lords of the Nine Hells, exchanging slaves and perhaps even common efreet in exchange for the power of the baatezu legions. The devils have an impressively-sized embassy within the city.

The City of Brass has very strict laws. The punishment for violating them is often slavery.
Administrative Divisions

The beys and amirs of the City of Brass are each responsible for a thurgur, or military zone, somewhere on the plane of Elemental Fire. Each thurgur contains up to four great fortresses, or albarrana. These thurgur are found everywhere on the plane, and each is ruled locally by a malik or vali. The only albarrana to be named in a published source are the Suhkteh Albarrana (Burnt Fortress), said in Planes of Chaos to contain a portal to the realm of Muspelheim, and Black Fist, which floats upon the Sea of Scorching Waves near the Isles of Scorched Bones, where the skeletons of some long-dead race are said to lie.

The efreet living on the Prime Material Plane are ruled by six great pashas who dwell within the City of Brass, ruling between them six fiery realms in the name of the Grand Sultan.
Economy

The City of Brass deals in slaves, both buying and selling them. It also trades in metals, gems, worked stone, colored glass, weapons, and the rare heavy woods of the Sable Forest. Trade with the dao and, to a lesser extent, other races of genies is brisk. The efreet trade slaves, servants, and information with the Nine Hells; osyluths, cornugons, and even the occasional pit fiend are not uncommon sights in the city.
Resources

Raw materials grown or mined within the glowing hemisphere of the City of Brass itself include tin, copper, diamonds, fireweed, qamh, habbat, tergamit, verdobba, umbellin, crimson rye, sweet shiverrod, and the aforementioned heavy woods.
Transportation

A conduit leading to and from the Elemental Plane of Earth, the Iron Crucible, takes the form of a lava tube beneath the City of Brass. Efreet enter it when going to dao lands to trade for precious gems and metals, while dao caravans come through it bearing slaves.

As mentioned above, a portal to Oerth's Burning Cliffs is also nearby. Portals to the Nine Hells abound within the City of Brass; there are several portals to other planes in various places, privately controlled by various individuals. There is a portal to Muspelheim in the Smoking Hammer Shrine of Surtr. The transplanar path known as the Infinite Staircase touches near the City of Brass, across a fire-cracked plain.

The City of Brass is composed of thousands of streets and a number of major canals filled with flammable oil. Canals include the Sahhar Canal, the Albrazi Canal, the Great Canal, the Riqaq, and the Naranj Canal; the Great Canal is the largest, running from the harbor to the Basalt Palazzo of the azer. Brass bridges cross the canals; these can be lifted to let barges past. The main thoroughfare is the Street of Stelae, which joins the harbor to the Charcoal Palace. The streets observe strict curfews every night; anyone violating curfew can be fined on the first offense, lose a hand on the second, and be executed on the third offense.

The City of Brass itself normally drifts slowly; it can be moved quickly in an emergency, but this leaves a vacuum of power among the nearby subjugated races, and so is avoided.
Military

The Grand Sultan has a variety of different military groups.

The Unquenchable are the palace guard, some 3,000 black-turbaned efreet.
The Eternal Crimson, 100,000 common efreet foot soldiers.
Al-Asaf, the Sorrowful, are 25,000 horse archers and lancers who exist only to die gloriously for the sake of the efreeti empire.
The 35,000 Angels of Death are archers mounted on nightmares, with a few undead mounts as well.
The Striders are firenewt light cavalry, comprising 10,000 dragoons.
The Black Eagles, also called the Ashes, are a unit of 3,000 battle-hardened jann.
The Black Darts consist of 2,000 manscorpion slave-soldiers wielding javelins.
The Bronze Phalanx are 1,200 azer siege engineers.
The First Lancers, or Blazes, are 1,000 nightmare-riding medium cavalry.
The Order of the Fiery Heart is the Sultan's finest company, 500 strong, used as ambassadors, couriers, and commandos.
The Watchfire Legions are 40,000 efreet irregulars, mainly used as secret police.
The 50,000 efreet of the Illuminated are the ordinary police of the City of Brass.
The Sultan's Own, or Jackals, are 5,000 salamanders renowned for their cruelty and sadism.
The Branded are 150 efreet eunuchs tasked with guarding the Sultan's harem.

Navy

The Sultan has a personal fleet of 90 booms and 40 baghla, hulled with stone and capable of sailing over magma. 10% can fly. The navy of the City of Brass includes 18,000 galley slaves, sailors, marines, shipwrights, and so on.
avatar
Thomas
Admin

Anzahl der Beiträge : 866
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen http://keepcampaign.forumieren.com

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 30th April 2012, 10:58

Sie wird über den Arm gestülpt und ist Zylinderförmig, vorne ist ein großes loch aus dem Bestimmt gebündelte Eldrich Energy geschossen wird. Ich konnte nur einen kurzen Blick darauf werfen.
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Felix am 30th April 2012, 10:56

weist du zufällig etwas mehr über die waffe?
avatar
Felix

Anzahl der Beiträge : 1407
Anmeldedatum : 10.04.12

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Zipfelschnupfen am 30th April 2012, 10:55

Die Türe habe ich geöfnet indem ich Amus Saran durch die Sicherheits Türe gedrückt habe, vorsicht er hat darin eine neue Waffe gefunden, die war Teil seiner Bezahlung.

Ich wolte sowieso bald einen Exkurs auf die Elemental Plane of Fire mir Jegada machen, eventuell finde ich darüber mehr raus, aufjedenfall kopiere ich mir die "Magna Ignan".
avatar
Zipfelschnupfen

Anzahl der Beiträge : 1265
Anmeldedatum : 10.04.12
Ort : Hinter dir

Benutzerprofil anzeigen http://zipfelschnupfen.wordpress.com/

Nach oben Nach unten

Re: Das Portal

Beitrag  Gesponserte Inhalte


Gesponserte Inhalte


Nach oben Nach unten

Seite 1 von 2 1, 2  Weiter

Nach oben

- Ähnliche Themen

 
Befugnisse in diesem Forum
Sie können in diesem Forum nicht antworten